Guvernul României HG 146/2016 ( MOF Partea I nr. 193 din 15.03.2016 )
Normele pentru aplicarea
prevederilor art. 121 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat
din 10.03.2016
În vigoare de la 15.03.2016Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic.
Se
aprobă Normele pentru aplicarea prevederilor art. 121 din Legea nr. 223/2015
privind pensiile militare de stat, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 556 din 27 iulie 2015, cu modificările şi completările
ulterioare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
|
|
Bucureşti,
10 martie 2016.
Nr.
146.
Art. 1
(1) Prezentele norme se aplică titularilor drepturilor de
pensie aflaţi în evidenţele caselor de pensii sectoriale aparţinând
Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Afacerilor Interne şi Serviciului
Român de Informaţii în perioada 1 ianuarie 2011-30 septembrie 2013.
(2) Beneficiază de prevederile art. 121 din Legea nr.
223/2015, cu modificările şi completările ulterioare, titularii prevăzuţi la
alin. (1), cu excepţia celor aflaţi în una din următoarele situaţii:
a) au
încasat diferenţele în baza unor hotărâri judecătoreşti, definitive şi
irevocabile sau, după caz, definitive;
b) au
încasat sume necuvenite ca diferenţe cu titlu de pensie şi care nu au fost
recuperate în baza art. 2 alin. (2) din Legea nr. 241/2013 privind stabilirea
unor măsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din
sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, cu modificările
ulterioare;
c) au
încasat sume care fac obiectul restituirii în baza Legii nr. 125/2014 privind
scutirea de la plată a unor debite provenite din pensii.
Art. 2.
În sensul prezentelor norme, prin
termenul prevăzut de lege se înţelege perioada de 2 ani de la data intrării în
vigoare a legii, respectiv perioada 1 ianuarie 2016-31 decembrie 2017, inclusiv.
Art. 3.
Restituirea diferenţelor între
cuantumurile pensiilor cuvenite pentru luna decembrie 2010 şi cele stabilite în
baza Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor,
cu modificările ulterioare, şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2011
privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor
proveniţi din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională,
aprobată prin Legea nr. 165/2011, cu modificările şi completările ulterioare, se
face doar la cererea depusă de titularul dreptului de pensie la casa de pensii
sectorială în evidenţele căreia se află sau de tutorele ori curatorul acestuia,
de către persoana căreia i s-a încredinţat ori i s-a dat în plasament copilul
minor, după caz, depusă personal sau prin mandatar desemnat prin procură
specială şi autentică.
Art. 4.
(1) După înregistrarea cererii, casa de pensii sectorială
verifică îndeplinirea condiţiilor legale pentru restituirea diferenţelor şi, în
situaţia în care acestea sunt îndeplinite, calculează diferenţa totală de
restituit şi stabileşte cuantumurile plăţilor eşalonate potrivit prezentelor
norme.
(2) În situaţia în care se constată că titularul dreptului
de pensie a avut dosarul de pensionare transferat de la o altă casă de pensii
sectorială, cererea de restituire se depune la casa de pensii sectorială în a
cărei evidenţă se află la data depunerii.
(3) În situaţia prevăzută la alin. (2), în vederea
efectuării plăţii diferenţelor, casa de pensii sectorială la care s-a depus cererea
solicită informaţii în scris celeilalte case de pensii sectoriale cu privire la
datele necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentelor norme.
Art. 5.
Restituirea diferenţelor prevăzute
la art. 121 din Legea nr. 223/2015, cu modificările şi completările ulterioare,
se realizează în termenul prevăzut de art. 2 din prezentele norme, eşalonat,
astfel:
a) pentru
cererile depuse până la data de 30 septembrie 2016, inclusiv:
- în
luna noiembrie 2016, pentru diferenţele aferente anilor 2011 şi 2012;
- în
luna noiembrie 2017, pentru diferenţele aferente anului 2013;
b) pentru
cererile depuse în perioada 1 octombrie 2016-30 septembrie 2017, diferenţele
aferente anilor 2011-2013 se achită într-o singură tranşă, în luna noiembrie
2017;
c) pentru
cererile depuse în perioada 1 octombrie 2017-31 decembrie 2017, diferenţele
aferente anilor 2011-2013 se achită într-o singură tranşă, în luna decembrie
2017.
Art. 6.
Titularilor prevăzuţi la art. 1
alin. (1) din prezentele norme care, la data efectuării plăţilor unei tranşe,
nu mai sunt în evidenţa caselor de pensii sectoriale li se achită suma de
restituit prin mandat poştal.
Art. 7.
În situaţia în care titularii au
decedat ulterior depunerii cererii prevăzute la art. 3 din prezentele norme,
diferenţele cuvenite şi neîncasate de către titular se restituie potrivit
prezentelor norme şi se plătesc, prin mandat poştal, soţului supravieţuitor,
copiilor, părinţilor, ori, în lipsa acestora, celorlalţi moştenitori, în
condiţiile dreptului comun.
Art. 8.
Fondurile necesare pentru plata
diferenţelor ce se restituie potrivit prezentelor norme se suportă de la
bugetul de stat, prin bugetele aprobate instituţiilor prevăzute la art. 5 alin.
(1) din Legea nr. 223/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu